Ana içeriğe atla

Umursamamak Üzerine

http://exposants.tumblr.com/post/172154233240/derivings-by-nondirectional
Merhabalar, blog tarafımdan unutulmuş gibi görülse de öyle değil. Yoğun iş temposu ve depresyonun etkisiyle sadece birazıcık ara verdim ama bu süreçte arkadaşımın “aa tam senlik kitap alsana bunu.” Dediği bir kitaba başladım. Ve bu kitap yeterince popüler olsa dahi ben de biraz üzerine konuşmalıyım diye düşündüm. Açıkçası popüler kültürün çiçek olalım-böcek olalım-pozitif olalım minvalindeki kişisel gelişim kitapları çoğunlukla boş gelmiştir. İyi düşünmenin iyi şeyleri çektiğinin farkındayım ve genelde tüm bu kitaplara rağmen iyi düşünmeyi başaramayıp hep bir talihsizlikle karşılaşırım. Arkadaşım, “ofis akşam saatleri boş oluyor yanıma uğrasana.” Dediğinde ben adımımı atar atmaz üç günlük işin birikmesini artık çevremdeki insanlar bile tuhaf karşılamaya başladı. Neyse zihin gücümün olumsuzlukları nasıl kendine çektiği değil konumuz afffghj ‘Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı’ kitabı Mark manson’un kişisel gelişime -bir de tersten sağlamasını yapalım işlem doğru çıkacak mı?- mantığında baktığı bir kitap. Çünkü ilk sayfalarda her daim pozitif olmanın uzun vadede çok daha büyük problemleri de beraberinde getirdiğini temellendirmiş. Aslında pozitif olmaktan ziyade hayatı eksi ve artı yönleriyle yani doğal- duyusal biçimiyle kabul etmemizin hayatımıza etkisinden, çok da uzun bir süre olarak kabul edilemeyecek insan ömrünün kasiyerin 5 kuruş eksik vermesini önemseyerek heba edilmemesinin gerekliliklerinden bahsediyor. Yoksa anlatmak istediği hiçbir şeyi kafaya takmamak değil. Klişe görünen konuları bir kez daha hatırlatmak da diyebiliriz yaptığına.

http://telluria-n.tumblr.com
Aslında kitabı sadece bu şekilde sınıflandırmak yanlış olur, ele aldığı konular bundan ibaret değil. Çabalayıp durmanın sadece kendinizi daha kötü hissetmenize sebep olacağını anlatırken, yaptığınız seçimlerin sorumluluğunu alabilecek güçte olmak zorundasınız diyor. Günümüz insanının içinde kaybolduğu paradigmayı görmesini sağlamayı amaçlaması ile bana kendini sevdirdi. Çünkü yazara göre acının hissedilmediği bir mutluluk süreci sizi daha mutsuz bir birey haline getirecektir. Bu nedenle duygularınızı bastırmak ya da onlardan kaçmaya çalışmak başlıca bir çözüm sayılamaz, onlarla yüzleşmek ve onları kabullenmek zorundasınız. Ancak bu şekilde kendinizi sevmeyi ve bir şekilde doğru hissetmeyi başarabilirsiniz. Bunun için belki de önemli noktalardan biride duygu ve düşüncelerimizi ifade ederken açık olabilmek. Batı kültürünün bize yüklediği herkes tarafından sevilmek için bir şekilde grupla uyumlu olmak ve buna uygun bir kimlik edinmek yani olduğumuz kişiden farklı davranmak durumunundan kurtulabilmemiz gerekiyor. Genel anlamda bu şekilde kısa bir özetle açıklayabilirim kitabı. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil Kadife Koltuk

https://spaece.tumblr.com/post/167088023576  Oturduğum koltukta biraz daha kıvranıyorum. Asker yeşili bir kadife. Tonunu hayal etmenizi tam olarak sağlayamam biliyorum. Aslında o kadar da önemli değil, kafamın içindeki hiçbir rengi ya da sesi ya da görüntüyü tam olarak bilemeyeceksiniz. O da bilmiyor. Son günlerde bana karşı her davranışında ona yine de gülümseyerek baktım. Gözlerinin içine doğru saf pür bir gülümseme. Ancak samimi olmayan onlarcası. Oturup defalarca tartıştık. Koyu gözleri ve ikisi birbirine eşit olmayan göz kapaklarını hatırlıyorum. Onu ilk kez böyle gördüm. Bana karşı ilk kez bu kadar yargılayıcı, ilk kez karşımda yabancı biri konuşuyormuşçasına bir his. Bütün gece uyuyamadım. Sanırım bu duyguya da alışmam gerekiyor. İnsan olmak. Sizi evirip çevirip kafasındaki gibi bir hale getirmeyecek birilerini arıyorsanız eğer ben bulabileceğinizi sanmıyorum. Bu süreçte sizde kafanızdakileri yontuyorsunuz. O tahtadan berjeri yeşil kadife koltuğun yanı başına koyabilmek için

'Mandalina Bahçesi' Tangerines

http://selyar.tumblr.com/   Merhaba yazıyı aşağıda yer alan linkten okuyabilirsiniz: http://www.okursanyazariz.com/tangerines-mandalina-bahcesi/